tisdag 13 januari 2009

Livet går vidare?

Ja det säger dom, men varför känns det som om det bara står still då?
Varför känns det som om jag står och stampar på samma jävla fläck fortfarande?

Jag vet att alla inte kan förstå, hur jag egentligen mår, innerst inne..
Inte ens jag förstår hur jag känner innerst inne just nu..

Efter regn kommer solsken, står det skrivet.
Men var är det där förbaskade solskenet?!


Jag vet att det var ett tag sen jag skrev, men mitt liv har stått väldigt stilla, så det har inte funnits så mycket att skriva om.
Sen att jag varken haft lust eller ork, har ju också sin betydelse.


Livet saknar sin mening känns det som.
Livet känns så himla ensamt och innehållslöst, tomt helt enkelt.

Hur får man motivation till att orka fortsätta?
Att orka leva ett liv, utan den människa som verkligen betydde mest?
Utan sin bäste vän?


Någon som har ett bra svar?...


/Cissi, trasdockan

2 kommentarer:

Bazintel sa...

en klok nalle har sagt "man kan inte vara ner med en ballong"

jag kan vara din ballong frugan :)
älskar dig som fan! <3

mlib sa...

Man kanske inte ska vänta på att livet går vidare... väntar man för mycket händer det kanske aldrig eller så märker man inte när det sker...
Låt det ta sin tid så kanske det går vidare till slut.

Vilket svammel... men det är i alla fall ungefär kontentan av några kloka ord någon sa till mig en gång.